Grad.bg»Уроци, Курсове и Теми»Теми, Курсови и Дипломни»Теми за писмен държавен изпит за специалност Педагогика в
  • Цена: 100 лв
  • Направи оферта
  • Наблюдавай
  • Изпрати съобщение
  • Съобщи за проблем

Теми за писмен държавен изпит за специалност Педагогика в

Снимка на Теми за писмен държавен изпит за специалност Педагогика в

Търговец

  • Населено място:Пловдив
  • Подател:Анонимен (Изпрати съобщение)
  • Уеб Страница:-

Описание

Предлагам отлично разработени теми за държавен изпит по Педагогика, Психология и Методика на обучението по. . .
Разработените теми са в съответствие с конспекта за държавен изпит за специалност Педагогика от образователно - квалификационна степен Бакалавър, изучавана в Педагогически факултет на Пловдивски университет Паисий Хилендарски. Обемът на всяка тема е съобразен с ограниченото време за работа според формата на изпита, като същевременно се стреми да покрие всички изисквания на конкретния въпрос. Цялостният документ се състои от 90 стандартно форматирани страници. При интерес към конкретно определена тема/и също е възможно да бъде предоставена, като цената за 1 тема само е 20 лв
Конспект:
Първа част въпроси - Психолого - Педагогически
1. Педагогиката като елемент на науките за образование. Предмет, структура, функции и статут на училищната педагогика. Компетентностният подход в съвременното образование.
2. Основни категории на педагогиката - възпитание, обучение, образование, социализация, инкултурация. Педагогически парадигми - структуралистка, функционалистка и конструктивистка.
3. Обща характеристика на възпитателния процес в училище. Цели на училищното възпитание, Закономерности на възпитателния процес.
4. Форми на възпитателни взаимодействия. Външни форми на възпитание.
5. Социално възпитание в училище. Методи за социално възпитание в училище.
6. Емоционално възпитание в училище. Методи за емоционално възпитание в училище.
7. Интелектуално възпитание в училие. Методи за интелектуално възпитание в училище.
8. Морално възпитание в училище. Методи за морално възпитание в училище.
9. Предмет и модели на общата училищна дидактика
10. Учебни съдържания и държавни образователни стандарти. Документи за учебните съдържания
11. Цели на училищното образование и обучение. Таксономии на конкретните цели на обучение.
12. Ученето в процеса на училищното обучение лице в лице. Техники на ученето.
13. Преподаването като професионална дейност на учителя. Техники на преподаване. Професионални и личностни качества на учителя.
14. Методи и технологии на обучението лице в лице. Кратка характеристика на някои методи на обучение.
15. Външни форми на обучението лице в лице. Урокът като една от външните форми на обучениео лице в лице. Планиране на уроците.
16. Доцимология - проверката и оценката в училищното обучение. Видове, принципи, функции, форми, методи и средства за проверка и оценка.
17. Система на педагогическите идеи на Я. А. Коменски. Характеристика на творчеството му и приноси.
18. Реформени педагогически движения и направления от края на 19 в. до средата на 20 век - прагматизъм, движение за новото училище, цялостно обучение, антропософска педагогика на Р. Щайнер.
19. Приобщаващо образование - същност и специфики, нормативна регулация, профил на приобщаващия учител, фокусни групи на приобщаващото образование, индекс за приобщаване, мултидименсионален ролеви модел на учителя, предизвикателства на приобщаващото образование.
20. Оба и допълнителна подкрепа на личностно развитие на учениците
21. Иновации и иновационен мениджмънт
22. Стратегическо управление. Същност и основни елементи на стратегическото управление. Разработване и избор на стратегия на училището.
23. Функции на управление на училищния директор - планиране, организиране, ръководство, мотивация, контрол.
24. Управление на човешките ресурси. Система за подбор на персонала в училището. Управление на екипи и групи.
25. Психологически особености на общуването
26. Развитието в жизнение цикъл
27. Мотивация за учене
28. Когнитивно развитие
Втора част въпроси - Методика на обучението
I група въпроси - Методика на обучението по български език и литература
1. Система на ограмотяване - етапи и специфика на методическите процеси
2. Система на начално обучение по български език - подходи и методически процеси
3. Обучение по правопис и пунктуация в началното училище
4. Усвояване на литературни знания, умения и отношения
5. Система на методическа работа за създаване на текст
II група въпроси - Методика на обучението по математика
1. Математически понятия, твърдения и умозаключения - методика на изуччаване
2. Методика на изучаване на област на компетентност Числа в началния етап на образование
3. Методика на изучаване на област на компетентност Геометрични фигури и тела в началния етап на образование
4. Методика на изучаване на област на компетентност Измерване в началния етап на образование
5. Методика на изучаване на област на компетентност Моделиране в началния етап на образование
III група въпроси - Методика на обучението по човека, природата и обществото
1. Специфични подходи, принципи и методи при изучаване на човека, природата и обществото в 1 - 4 клас
2. Планиране и реализиране на урочната и извънурочната дейност при изучаване на човека, природата и обществото в 1 - 4 клас
3. Формиране на компетентности за здравословен начин на живот и екологично поведение в обучението по човека, природата и обществото в 1 - 4 клас
4. Проверка и оценяване на постиженията на учениците. Приложение на икт в обучението на човека, природата и обществото в 1 - 4 клас.

Рейтинг

4
Общо гласували: 3
51
41
31
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати
milena.hristovamilena.hristova
Регистриран на18.10.22
Последно активен10.11.22