Другите търсят още
Категории
- (9)
- (5)
- (1)
- (1)
- (1)
Населено Място
Всички- Варна(6)
- София(4)
- Алфатар(1)
- Велинград(1)
- Копривщица(1)
- Перник(1)
- Свиленград(1)
- Сопот(1)
- Стражица(1)
Цени
- (2)
- (6)
- (7)
- (3)
Вид на Обявата
- (15)
- (2)
- най-нови
- най-популярни
- най-евтини
- най-скъпи
Плейстейшън /кратко описание/
Първоначално плейстейшън е бил създаден от разработчиците на Сони като допълнение към Супер Нинтендо. Но когато между инженерите на Нинтендо и Сони възникнал спор, съвместният проект бил закрит. Въпреки че проектът бил закрит, един от инженерите – Кен Катараджи, не бил готов да се откаже от идеята за разработване на геймърска конзола и провел серия от разговори с ръководството. Той ги убедил, че проектът за плейстейшън с марката Сони може да бъде печеливша и успешно да се развива дори без участието на Нинтендо. Така през 1991 година на Международното изложение в Токио е показан първата 32 битова версия на плейстейшън конзолата.
Новият плейстейшън трябвало да бъде пуснат на пазара в началото на 1993 година, като се очаквало цената му да бъде около 200 долара. От Сони дори обявили, че техният плейстейшън ще бъде съвместим с игрите от Нинтендо, като идеята на новото устройство била да служи не само с развлекателна цел, но и да се използва като компютър за обучение, с достъп до различни енциклопедии, работа с образователни програми и др. Първият плейстейшън на Сони обаче закъснял с близо година.
Официалното пускане в продажба на конзолата станало чак на 2 декември 1994 година в Япония, като цената на устройството надвишавала два пъти очакваната и плейстейшънът се предлагал срещу 39 800 йени или 400 долара. Близо година по-късно, на 9 декември 1995 година плейстейшън започва да се предлага и в САЩ на цени от 299 долара. Две седмици по-късно стъпва на пазара в Германия, а след това и в цяла Европа. Пускането на Sony Плейстейшън буквално сринало плановете на СЕГА за лидерски позиции на новата им приставка Сатурн. Сони плейстейшън успяла да пребори конкурентните си заради неусложнената платформа, която благоприятствала разработването на игри за конзолата.
През 2006 година е създадена конзолата Сони Плейстейшън 2. Това е най-продаваната конзола за видеоигри в историята, като до този момент от нея са продадени 155 милиона броя. През 2006 година тя е наследена от Плейстейшън 3, която предлага на геймърите възможността за обединена игра посредством PlayStation Network. Най-новият представител на семейството – Плейстейшън 4 беше представен на пазара на 15 ноември 2013 г.