Другите търсят още
Категории
- (72)
- (25)
- (3)
- (2)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
Населено Място
ВсичкиЦени
- (18)
- (69)
- (5)
- (6)
- (3)
- (7)
Вид на Обявата
- (101)
- (3)
- (2)
- (1)
- (1)
- най-нови
- най-популярни
- най-евтини
- най-скъпи
Рено /кратко описание/
Компанията Братя Рено (Renault Freres) е създадена от Луи Рено е неговите братя през 1899 г. в Бийанкур, Франция. Година по-рано 21-годишният Луи Рено е представил пред семейството си идеята за създаване на нов автомобил Рено Тип А, който ще бъде снабден с двигател с обем от 270 куб.см и тристепенна скоростна кутия. През 1899 г. френските братя участват на парижкото изложение на автомобили, на което са организатори, с два модела Рено – споменатият вече Тип А и Тип В, който има двигател с обем 450 куб.см и въздушно охлаждане. Компанията бързо придобива признание сред автомобилните среди. През Първата световна война Рено се специализира в производството на танкове, линейки и снаряди.
Избухването на Втората световна война слага край на производството на граждански автомобили. Подобна на много други френски компании и Рено са принудени да работят за немската военна машина. Въпреки работата на нацистите, Луи Рено продължава да развива идеята си за френска костенурка и първият опитен образец на 4CV се появява в навечерието на Коледа 1942 г. През следващата година бомбардировките на съюзниците сриват почти до основи заводите на Рено, а през 1944 г. самият Луи Рено е арестуван, обвинен в колаборационизъм и хвърлен в затвора, където по-късно умира. След войната Рено е национализирана, в резултат на което е създадена корпорацията Régie Nationale des Usines Renault (RNUR).
През следващите години корпорацията успява да модернизира заводите и да сградите, както и да закупи нови мощности. Не успява да навлезе на силно конкурентния пазар в САЩ, но бележи истински успех с лебедовата песен на Луи Рено – моделът 4CV. Следват моделите Renault 4 и Renault 5, както и първият модел от висок клас - Renault 16. В края на 80-те години на 20-век компанията изпада във финансови затруднения и дори има проект за сливане с Волво, който е спрян през 1993 г. Френският концерн успява да стъпи на краката си след приватизация през 1996 г. Следва период на бурен растеж, през който Рено успява да придобие дял от Нисан, както и да закупи марките Samsung Motors и Dacia. Рено бележи и редица успехи във Формула 1, което допринася са имиджа на марката.